? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, May 18, 2009

kehidupan..

Harini aku berpeluang duduk seorang..
berfikir tentang diri aku..
da lame aku x dapat peluang macam ni..ataupun aku sendiri yang xnak cari peluang tu..ermm..
bile aku kenang kan kembali...
da masuk 3 tahun lebih aku dekat upm ni..
macam perkara yang telah aku lalui kat sini..
macam2 orang yang aku kenal kat sini..
sume perkara yang aku lalui ade yang segar dalam ingatan aku..
dan mungkin ade yang aku lupe..
aku slalu bandingkan kehidupan aku yang lepas dan sekarang..
aku ingat lagi mase zaman aku skol dulu..
kat mozac..seingat aku sepanjang mase aku kat sane aku rase ade ketikanya aku rase tersiksa sangat...
dan ade ketikanya aku rase bahagia n seronok sangt..
tapi bile aku cube rasekan sume kenangan 2,ape yang aku rase adelah kebahagian..
mungkin kenangan 2 adalah satu perkara yang membahagiakan walaupun pada asal masanya begitu menyakitkan..
kalau btol la ape yang aku katekan ni,maknanye btolah mase itu boleh merubati kelukaan...
tapi kat sini aku bukan nak fikirkan sangat zaman skol aku..
aku tertarik tuk merungkai balik segala ape yang aku lalui di bumi serdang ni..
di sini aku rase seronok..
aku ade ramai kawan..
x kurang gak musuh..
nape aku ade musuh??
entahla...
mungkin senbab aku bukan orang yang baik..
dekat sini aku blajar sesuatu yang aku x blajar di tempat lain...
banyak benda..
akupun x tau nak mula kat mane..
biar aku cerita dari mule aku kat upm..
tapi..
perluke aku cerita kat sini?
perluke orang tau pasal aku?
sape aku nak cerita pasal aku?
huhu..
biar aku fikir dulu..

4 comments:

mizzlove said...

salam keris mas...ingt x dlu ada comen pasl miz love???now,giliran sy plak k...x salah untuk ceritakan tentg diri.wlaupun x da sapa yg nk tau tp sekurg kurgnya kan dapat berkongsi kisah2 tu???sedangkan nabi yg begitu mulia tgi darjatnya ada ada musuh,x hairan la keris mas pun ada...sebab x sume yg suke kitekn???sory k kalo mrh lak sy comen ni...apepun nti lawat blog saya di http://www.mizzbungafatin.blogspot.com...k bubye...

beRyL said...

emmm....cite je la...malu2 plak...hihi

Rantong said...

Maaf mencelah. Sekadar ingat-mengingati. Berita gembira dari Allah ttg rezekiNya untuk hambaNya.

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)

View Profile: Rantong™

farah ain said...

ermm abg...
beselah..
dalam hidup ney kita tak dapat nak puaskan hati semua manusia..
kita hanya sekadar manusia bese..bukan malaikat...
yang penting setiap hari kita kene pastikan iman kita tak berada di takuk lama..
bukan menurun tapi menaik..
peringatan untuk diri sendiri juga...:)